Maj w Ravensbrück: wiosenny spacer po Muzeum

 

Kasztany kwitną…

Kasztany kwitną… Nadaremnie
W zielonej mgle i w złotym pyle
Przymrużam oczy me na chwilę
I wiem – coś z Ciebie żyje we mnie – 

Coś, jakby Twoje głodne oczy
Łzami mi zaszły od tęsknoty
I Twoich palców chciwy dotyk,
Jak gdyby pragnął je otoczyć.

Jakby je przygiąć ku ustom
Te białe stożki na gałęzi,
Lecz oto gorycz twej uwięzi
I twojej drogi ciemność, pustość.

I twoje tak dalekie ręce,
I twoja miłość tak spętana – 
Śnię dzisiaj z tobą o kasztanach,
Lecz to sen tylko i nic więcej…

Zofia Górska-Romanowiczowa
Ravensbruck, 1942

Jeśli planujecie wyjazd do Miejsca Pamięci Ravensbrück - koniecznie pojedźcie tam w maju! Maj jest najpiękniejszą porą roku na to, aby zwiedzić teren Muzeum i doświadczyć niezwykłego uroku przyrody, jaka otaczała i wciąż otacza to miejsce! Osobiście byłam trzy razy w Ravensbrück właśnie w maju (w 2014, 2016 i 2017 roku) i za każdym razem, kiedy oglądam swoje zdjęcia wtedy zrobione, jestem pod wrażeniem piękna tej przyrody. Dziś rośnie tam więcej drzew, a na dawnym osiedlu SS posadzono kasztanowce, które zawsze kwitną w maju, a powietrze przesiąknięte jest wonią bladoróżowych kwiatów. Chcę Was zaprosić na wiosenny, fotograficzny spacer po  terenie Muzeum Ravensbrück - a może kogoś z Was zachęcę do tego, aby jeszcze w tym miesiącu przyjechać do Brandenburgii? 

Zdjęcia wykonałam w maju 2016 i 2017 roku.

















Zobacz też:

Komentarze

Popularne posty:

Translate